BlogE - Ticaret

E-Ticaret Danışmanı Başlıca Görevleri

E-ticaret danışmanı, internet sitesi üzerinden ürün satışı gerçekleştiren web tabanlı sitelerin daha iyi faaliyet sürdürebilmeleri için gerekli iyileştirmeyi sağlayan kişidir. E-ticaret danışmanları firmalara reklam ve pazarlama gibi alanlarda da danışmanlık hizmeti sunmakta, firmanın temel ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik çalışmalar yürütmektedir. Bunun yanında e-ticaret danışmanları e-ticaret sitesi için birçok avantaj sunmaktadır.

E-Ticaret Danışmanı Ne İş Yapar?

E-ticaret danışmanı, şirketin hem operasyonel hem de teknolojik ihtiyaçlarını belirlemek ve işletmeye yol göstermek amacını taşımaktadır. Bunun yanında e-ticaret danışmanlarının birtakım başlıca görevleri bulunmaktadır.

  • Site optimizasyonu yaparak sitenin Google üzerinden yapılan aramalarda sitenin üst sıralara çıkmasını sağlarlar.
  • Site alt yapısını güncel tutarak, siteyi gerekli konularda desteklerler.
  • Kampanya ve promosyonlar düzenleyerek daha fazla müşteriye ulaşmayı sağlarlar.
  • Çevrimiçi satışlarda yapılan değişikliklerin raporlamasını yaparlar.
  • E-ticaret sitesi üzerinden yapılan satışları, müşteri yorumlarını ve rekabet durumlarının raporlamasını yaparlar.
  • E-ticaret danışmanlığı yapan kişiler müşteri hizmetleri departmanı, pazarlama ve yazılım gibi departmanlar ile iş birliği halinde çalışırlar.
  • Şirketin markasını daha fazla bilinir hale getirmek için içerik üretimi ve grafik tasarım çalışmalarını yürütürler.
  • Şirketin kar, zarar ve ciro gibi işlemlerini takibini yaparlar.
  • Hedef kitlenin hangi araçlar üzerinden siteye ulaştığının takibini yaparak o doğrultuda çalıştırma geliştirirler.
  • Site içinde uygun yazılım sistemlerinin tasarlaması işlemini yapar.
  • Rakip firma araştırması yaparak rakiplerden daha ileri bir satış planlaması gerçekleştirir.

E-ticaret danışman hizmeti veren kişiler e-ticaret sitesinin ihtiyaçlarını da göz önünde bulundurarak, sitenin çok yönlü gelişmesi açısından çalışma yürütürler. Diğer yandan sosyal medyayı araç olarak kullanarak markanın hedef kitleye doğrudan ulaşmasını sağlarlar.

E-Ticaret Danışmanı Nasıl Olunur?

E-ticaret danışmanı olmak isteyen kişilerin resmi bir eğitim kurumundan mezun olma şartına gerek olmamaktadır. Bununla birlikte işletme, iktisat, ekonomi, ekonomi, iletişim ya da pazarlama bölümlerinden lisans programlarından mezun olmaları yeterli olacaktır. Eğitim kurumlarının verdiği e-ticaret sertifika programları ile e-ticaret danışmanlık sertifikası alınabilmektedir.

E-Ticaret Danışmanı Hangi Özelliklere Sahip Olmalıdır?

E-ticaret danışmanları kendilerine has bazı özelliklere sahiptir. Bu konuda danışmanlık hizmeti vermek isteyenlerin aranılan özelliklere sahip olması gerekir.

  • E-ticaret danışmanı olmak isteyenlerin pazarlama stratejilerine hakim olması gerekir.
  • E-ticaret danışmanlarının internet sitesinin performanslarını ölçen araçları etkin bir şekilde kullanabilmesi gerekir.
  • Ekip çalışmasına yatkın olması ve takım ruhuna uygun hareket etmesi gerekir.
  • Çalışmalarını sürdürürken sabırlı ve kararlı olması gerekir.
  • Problemlere ve sorunlara karşı pratik çözümler sunması gerekir.
  • SEO uyumlu içerik üretimi konusunda deneyimli olması gerekir.
  • Microsoft Office gibi program bilgisine sahip olunması site yönetimi için gerekli olan bir işlemdir.
  • E-ticaret danışmanı planlı ve detaylı çalışmaya yatkın olmalıdır.
  • Site tasarımı ve site düzenlemesini yapabilme özelliğine sahiptir.
  • E-ticaret danışmanları analitik düşünme ve hızlı karar alma özelliğine sahip olmak durumundadır.

E-Ticaret Danışmanlığı Hangi Alanları Kapsar?

E-ticaret danışmanlığı, hizmet verdiği alana bağlı olarak çeşitli faaliyetlerin yürütülmesi işlemini sürdürmektedir. E-ticaret sitesi ne amaçla kurulmuş olursa olsun e-ticaret danışman desteği alan firmalar amaçlarına çok kısa bir sürede ulaşacaklardır.

1.      Web Sitesinin Hazır Hale Getirilmesi

E-ticaret danışmanı tarafından hazırlanacak olan tasarım, siteyi müşterilerin algısına hitap edecek şekilde yönetebilmeyi sağlamaktadır. Sağlam temelli oluşturulan alt yapı e-ticaret sitesi üzerinden yapılacak olan satışların artmasını sağlayacaktır.

2.      SEO ve Pazarlama Sistemi

E-ticaretin en önemli parçalarından biri arama motoru optimizasyonu, SEO aracılığıyla web sitesinin Google üzerinde daha kolay çıkmasını sağlayacaktır. Dijital pazarlama çalışmaları ile e-ticaret sitesi amacına uygun faaliyet sürdürmüş olacaktır.

3.      Pazarlama Stratejilerinin Oluşturulması

E-ticaret danışmanı tarafından alınacak olan destekle birlikte doğru pazarlama stratejileri uygulandığında yüksek satış getirisi elde etmek mümkün olabilmektedir. E-ticaret uzmanı hizmet verilen sektöre bağlı olarak hedef müşteri kitlesini çok daha kolay tespit edecektir. Bu da daha az maliyetle daha fazla gelir elde etmeyi sağlayacaktır.

4.      Dijital Pazarlama Faaliyetleri

Satışların arttırılmasına yönelik gerçekleştirilen reklam çalışmaları birçok farklı platform üzerinden yapılabilmektedir. Konu hakkında yeterli bilgi sahibi olmadan ve detaylı araştırma yapmadan gerçekleştirilen pazarlama işlemleri hem zaman kaybına neden olacak hem de mali açıdan zarar görmeye sebebiyet verebilecektir.

5.      Hedef Kitleye Ulaşmak

E-ticaret sitesi üzerinden hizmet verilen sektöre bağlı olarak doğru hedef kitleye ulaşmak satışlarında doğrudan artmasını sağlayacaktır. Bu sayede birçok yeni müşteriye de ulaşılabilecektir. E-ticaret danışmanı tarafından alınacak olan destek bu süreci olabildiğince kısaltarak hızlı bir şekilde faaliyet göstermeyi sağlayacaktır.

Hamza EROL

E-Ticaret Danışmanlığı ve Web Site Tasarımı yapmaktayım. Butik olarak Domain ve Hosting hizmetleri vermekteyim.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Reklam Engelleyici Algılandı

Reklam engelleyici programı kapattıktan sonra sitemizi ziyaret edebilirsiniz.