Dijital PazarlamaE - TicaretTecrübelerim

E-ticaret ne demek?

Elektronik ticaret ( e-ticaret ), 1995 yılından sonra İnternet kullanımının artmasıyla ortaya çıkan, ticaretin elektronik ortamda yapılması kavramıdır.

Mal ve hizmetlerin internet ortamında pazarlanması ve ödemelerinin internet üzerinden alınmasına E-ticaret denir.

E-ticarete başlarken öncelikle altyapınızı sağlam seçmelisiniz. Seçeceğiniz altyapı, firma yada firmaların belirlediği e-ticaret paketleri geleceğinizi ve cironuzu belirleyecektir.

E-ticaret paketlerini seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

  1. E-ticaret sitesini satın almak yerine kiralamayı tercih edebilirsiniz.
    Kiraladığınızda sunucu ve sunucu bakımı, Web site trafiği, Sitenizin çökmesi gibi sorunlar ile siz değil kiralık yazılım aldığınız firma ilgilenmek zorundadır.
  2. Google merchant center yani Google alışveriş reklamları için dinamik XML çıktısını vermesi gerekmektedir. Zira bu reklam modeli, Google Ads reklam giderinizi bir hayli aşağıya çekecek ve satış odaklı reklam gösterimi yapmanıza olanak sağlayacaktır.
  3. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) uyumlu bir altyapıya sahip olması gerekmektedir. İdeasoft panel incelemesinde, firmanın google iş ortaklığı ile çıkarmış olduğu Seo analiz modülü gayet başarılı. Uyarıları dikkate aldığınızda tüm ürünlerin 1. sayfaya gelmesi oldukça kısa sürüyor.
  4. Blog – İçerik yönetimi, E-Ticaret siteleri için vazgeçilmez bir seçenektir. Blog sayfanızda öncelikle konu hakkında makale yazmalı ve o makaleden bir ürüne link çıkmanız halinde satışlarınızı arttırabilirsiniz.
  5. Detaylı kargo yönetimi olması gerekmektedir. Ürünler için DESİ girişi ve bazı bölgeler için kargonuza ek ücret almak isteyebilirsiniz. Kargo yönetimi modülünüz varsa bu sorunu çözerek müşterinizden satmak isteğiniz ürün için doğru kargo ücretini almış olursunuz. En önemlisi ise siteniz ile kargo firmanızın entegre bir şekilde çalışması olacaktır.
  6. Ziyaretçi Çıkış Teklifi olan bir E-ticaret sitesine giren müşteri mause ‘u tarayıcının çıkış iconuna getirdiğinde sizin belirlediğiniz kampanyalı ürünü müşteriye sunarak çıkışı engellenir ve müşteri için uygun ise bu davranış satın almaya döner.
  7. WhatsApp sipariş son dönemlerin vazgeçilmez özelliğidir. Bu özellik ile sitenize giren kullanıcı direk sizin ile irtibata geçerek hızlıca satın alma gerçekleştirir.
  8. Bayi (B2B) Altyapısı ile sitenizde farklı bayi grupları oluşturarak bayilerinize farklı iskonto oranları tanımlayabileceğiniz gibi bayilerinizin ödeme şekillerini ve taksit sayılarını ve vade oranlarını çeşitlendirebilir veya sınırlandırabilirsiniz. Ayrıca bayilerinizin maksimum ve minumum sipariş adetlerini belirleyebilirsiniz.
    Büyüme sürecinde sizin en büyük destekçiniz olacaktır.
  9. XML Entegrasyonları olan bir Eticaret site, sektöre herzaman 1-0 önde başlar. Tek tek girdiğiniz ve özen gösterdiğiniz tüm ürünleri XML, XLS gibi formatlarda almanızı sağlar ve sizin ürünlerinizin başkaları tarafındanda satılmasına olanak tanır.
  10. Masaüstü ve mobil tasarımı her Eticaret sitesi için önemlidir. Zira sitenizi ziyaret eden kullanıcılar tasarımınızın kolay ve anlaşılır olması halinde satışa yönelik davranış sergiler.

Detaylı bilgi ve sorularınız için, [email protected] adresine mail gönderebilirsiniz.

Ücretsiz E-Ticaret Danışmanlığı için başvuru yapın >>>

 

Yazımı sürekli güncel tutarak gelişme olduğunda size bilgi verilecektir.

Paylaşım: 10.06.2019

Hamza EROL

E-Ticaret Danışmanlığı ve Web Site Tasarımı yapmaktayım. Butik olarak Domain ve Hosting hizmetleri vermekteyim.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Reklam Engelleyici Algılandı

Reklam engelleyici programı kapattıktan sonra sitemizi ziyaret edebilirsiniz.