E-Ticaret vs Geleneksel Ticaret

E-ticaret vs Geleneksel Ticaret bu gün ki odak konumuz. Bir uzman elinden çıkmış, ne kadar çocukça bir söz! Ama, her e-ticaret uzmanı gönlünde içten içe yer edinmiş bir söz.
Temelleri geleneksel ticarete dayanan bir ticari modelin, artık günümüzdeki hacmi ve hayatımızla inanılmaz senkronu, zaten şakanın ötesinde bir şekilde bunu bize ispatlıyor.
Orta ve büyük ölçekli şirketlerin, bir dönem aşırı talep gösterdiği e-ticaret sektörü, artık bireysel girişimciler ve küçük ölçekli işletmeler için başlıca ticaret hacmi barındıran bir hale geldi. Ulusal çapta, özellikle ilgili bakanlıkların ve devlet politikalarından da bu hacim değerlendirilmeye başlanmıştır. Bu yüzdendir ki, ülkemizde özellikle bayan girişimciler için e-ticaret alanında özendirici teşvik uygulamaları tek tek hayata geçirilmekte.
10 yıl öncesine bakacak olursak, neredeyse her bir ayrı kulvarda ardında yatırımcı desteğini alan birçok farklı e-ticaret platformunun hayata geçtiğini görebiliriz. Ülkemizde bilinen 4 büyük Pazar yeri aksine, artık tek bir alanda kendi hedef kitlesine binleri bulan alternatif ürün seçeneği sunabilen, rekabet gücü her zamankinden yüksek olan bu girişimler günümüzde ise hızla sayılarını arttırmakta.

Rekabet gücü artık her şey!
Birçok işletme için e-ticaret sitesini açıp, işler hale getirmek tüm işlerin bittiği ve her şeyin yoluna girdiği anlamına gelebilir. Fakat, her zamanki gibi gözden kaçan büyük noktaların olduğu kesin.
İlk göz ardı edilen ise, e-ticaret stratejisi. Sokağınızdaki, caddenizdeki rakiplerin aksine çok daha fazla, çok daha saldırgan ve çok daha donanıma sahiplerinin olduğu bir mecrada olduğunuzu aklınızdan çıkartmamalısınız.
Bu stratejiyi, kendiniz yapabileceğiniz gibi Hamza EROL gibi, senelerdir sektörün birçok gelişmesini yakından takip eden, onlarca referansı ile işletmeleri dijital dünyaya hazırlayan e-ticaret danışmanı niteliğini taşıyan uzmanlardan da hizmet alarak oluşturabilirsiniz.

E-Ticaret Danışmanı?
Değişen ticaret geleneği, artık tüccar ve ticaret adamı kavramından çok daha farklı meslek gruplarının günümüzde baş göstermesine neden oldu. E-ticaret girişimcisi gibi meslek grubu nasıl türediyse, bu alanda başarı yakalamak isteyenlere en doğru yolu gösteren e-ticaret danışmanı mesleği de bu şekilde oluştu diyebiliriz.
E-ticaret danışmanı size şu konularda destek ve hizmet sunacaktır:
* İşletmeniz, ürün ve hizmetleriniz için en uygun e-ticaret alt yapısını araştırarak, sizi dijital dünyada sorunsuz bir e-ticaret deneyimine hazırlar.
* Hedef kitlenize en hızlı ve sürekli ulaşım için, günümüz servis ve networklerini en iyi şekilde analiz eder ve “ tanınma & yayılma “ politikası oluşturur.
* Tüm e-ticaret operasyonlarınız için, entegrasyonların tespiti ve pazaryerlerinin araştırmasını yapar.
* Sürekli müşteri iletişimi konusunda, e-ticaret sitenizde başından itibaren yapılması gereken uygulamaları ve teknik alt yapıyı tespit eder ve hayata geçirir.
* Ürün tedariki ( kısa sürede temin, hızlı sevkiyat, vadeli alışveriş ve ürün alternatifi araştırmaları dahil.) konusunda araştırmalar yaparak, rapor halinde size periyodik sunum yapar.
* Tüm operasyon dahilinde, güncel prosedürleri takip eder ( yasal zemin) , satış trendlerini ( en popüler ) , talep ve arz stratejisini takip eder ve uygulama konusunda direktifler verir.
* Kampanya, promosyon ve indirim planlamalarını yaparak, özel günler ve indirim trendlerini takip eder. Bu sayede, özellikle hedef kitleniz için ürün ve web sitenizi alternatif değil tercih sebepleri arasında yerini alması için ciddi katkı sağlar.

E-ticaret Danışmanı ile çalışmanın size katkıları ne olabilir?
Çağımızın en değerli unsurları arasında artık tecrübe ve bilgi her şeyden daha değerli bir hal aldı.
Özellikle hiçbir deneyim ve tecrübe sahibi olmadığınız bir alana yöneldiğinizde, sizi cezbeden avantajlarından, hayaller kurduran vaatleri bir kenara bırakarak, bu işi gerçekten bilen birileriyle çalışmak için kolları sıvamalısınız.
Sermayeniz, zamanınız ve en önemlisi emeğinizin bir süre sonra “Bir hevesten ibaretmiş! “gibi acı bir itirafa dönmemesi için, e-ticaret danışmanı ile çalışmanız en başta alacağınız en doğru kararlardan biri olacaktır.
* Doğru kararlar, teknik anlamda en ideal yapı ve kullanıcı tarafında hızlı ve seri işlem olanağı sağlayan alt yapı seçimi.
* Ödeme yöntemleri, promosyon, indirim, kargo ve rekabetçi fiyat politikasında avantajları ele alacağınız bir strateji.
*Trendleri takip etme olanağı sayesinde, hedef kitlenizin istek ve ihtiyaçlarına henüz gerekenler ortaya çıkmadan tespit edebilme ve öncesinde plan yapabilme.

İşte bunlar e-ticaret danışmanı ile çalıştığınızda, rakiplerinize kıyasla ipleri ele alacağınız birkaç önemli avantaj. Sektörde deneyimi, referansları ve deneyim kapasitesi ile Hamza EROL gibi bir e-ticaret uzmanı ile çalışmak varken, neden sıfırdan başlangıçlarda birkaç sıfır geriden başlayasınız maça?
https://www.hamzaerol.com.tr sitesini ziyaret ettikten sonra, anlatmaya çalıştıklarımızdan çok daha fazlasına bizzat şahit olacaksınız. Belki, bir süre sonra bu yazıdan sonra gelir teşekkür edersiniz. Bizi mutlu etmek için, bu yeter.
Bir de öyle düşünün…



