E - Ticaret

E-Ticaret Sitelerinde Blog Alanının Önemi

E-ticaret sitelerinde blog alanının önemi, satışların artması yönünde daha fazla belirleyici olmaktadır. E-ticaret sitelerinde site trafiğini arttırmak için birçok yöntem bulunmaktadır. Reklam vermek bu trafiğin doğrudan artmasına katkı sağladığı gibi e-ticaret sitesinde yer alan blog alanları da site trafiğini önemli ölçüde arttırmaktadır. Blogların e-ticaret sitesi için katkıları sitenin geleceğini de olumlu yönde etkilemektedir.

E-Ticaret Sitelerinde Blog Alanları

Tüketiciler daha çok istedikleri bilgiye kolay şekilde ulaşabildikleri e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmayı tercih ederler. Blog içerikleri bu nedenle eşsiz kaynaklar arasında yer almaktadır. Blog kullanmak birçok müşteriye daha kolay ulaşmayı sağlayacağı gibi e-ticaret sitesi içinde birçok avantaj sağlamaktadır.

E-ticarette site kurulumu ve yönetiminin yanı sıra blog oluşturma konusunda fikir sahibi olmayan ve desteğe ihtiyaç duyanlar e-ticaret danışmanlığı veren firmalardan yardım alarak kısa sürede istediği yere gelebilirler.

1.      SEO Kullanımına Olanak Sağlar

Bir site için SEO olmazsa olmazlar arasında yer almaktadır. Bu nedenle e-ticaret sitelerinde yer alan bloglar o sitenin tanıtımında büyük avantaj yaratmaktadır.  E-ticaret sitelerinde blog alanının önemi SEO kullanımı ile daha fazla belirleyici olmaktadır.

Online satışları arttırmak isteyenler ve satış hacmini yükseltmek isteyenler SEO kurallarına uygun blog yazdıklarında bu amaçlarına daha kısa sürede ulaşabileceklerdir. Marka ve ürün hakkında ne kadar çok yazı yazılırsa, üretilen içeriğin üst sıralarda yer alma durumu da artıyor olacaktır. Burada asıl önemli olan doğru anahtar kelime kullanımıdır.

Google üzerinden yapılan aramalarda anahtar kelime ile e-ticaret sitesinin eşleşmesi halinde, site aramalarda üst sıralara gelecek bu da site trafiğinin ve satışların artmasında doğrudan etki ediyor olacaktır.

2.      Markanın Sosyal Medyadan Duyurulmasını Sağlar

E-ticaret sitesi için düzenli üretilen içerikler müşterilerin istedikleri bilgi ve detaya daha kolay ulaşmasını sağlayacaktır. Diğer yandan düzenli üretilen içerikler organik trafik artışını sağlayacağı gibi içeriklerin sosyal medya üzerinden paylaşılmasını da sağlayacaktır. Doyuruculuğu fazla olan içerikler doğal reklam etkisi yaratacağından bu durum siteye artı değer katıyor olacaktır.

3.      Blog Takipçileri Zamanla Potansiyel Müşteri Olabilir

E-ticaret sitesinde yer alan blog içeriği, içerdiği ürün tanıtımlarıyla müşterilerin o ürünü daha yakından tanımalarına imkan tanıyacaktır. E-ticaret sitelerinde blog alanının önemi ürünlerin tanıtımına fırsat vermesi sebebi ile çok daha faydalı olmaktadır. Ürün hakkında yeteri kadar bilgiye sahip olan müşteri o ürünü alarak memnun kaldığı takdirde potansiyel müşteri olabilecektir.

4.      Satış İçin Yönlendiricidir

E-ticaret siteleri internet üzerinden satış gerçekleştirmek için kurulan sitelerdir. Dolayısıyla e-ticaret sitesi üzerinde yapılan her çalışma müşteriyi satışa yönlendirmek amaçlı gerçekleştirilmektedir. Bunu yapabilmenin en doğal yolu da blog alanıdır. E-ticaret sitesinde satışa sunulan ürünler hakkında yazılacak SEO uyumlu yazılar, ilk olarak sadece bilgi amaçlı okunurken, yeteri kadar bilgi sahibi olan kişi o ürünü alarak denemek isteyecektir.

E-ticaret sitelerinde blog alanının önemi doğal reklam kaynağı olmasıdır. Bununla birlikte bloglar iyi bir e-ticaret danışman görevi de görmektedir. İçerik üretimine dikkat edildiği ve yeteri kadar özen gösterildiği zaman o işten başarı elde etmek kaçınılmaz olacaktır.

E-Ticaret Sitesinde Üretilen İçerikler Nasıl Olmalıdır?

E-ticarette blog alanı üzerinden içerik üreterek daha fazla farkındalık oluşturmak isteyenlerin içerik üretiminin nasıl yapıldığına dair detaylı bir araştırma yapması gerekir. E-ticaret sitelerinde blog alanının önemi yazının kalitesi ile doğrudan ilgilidir.

  • Üretilen içeriklerin satışa sunulan ürünlerle ilgili olması gerekmektedir.
  • Makalede yazılan yazılar güncel olmalı ve düzenli paylaşım yapılmalıdır.
  • İçeriklerde mutlaka anahtar kelime kullanımı yapılmalı, yazı tamamen özgün olmalıdır.
  • İçeriklerde belirtilen ürün hakkında görsele yer verilmeli, okuyucunun dikkati çekilmeye çalışılmalıdır.
  • Yazılan içerikler en az 400 kelimeden oluşmalıdır. İçerikler ne kadar uzun olursa yazının değer de o kadar artıyor olacaktır.
  • İçerikler akıcı ve sade bir dille yazılmalı, yazıyı okuyan kişi sıkılmamalıdır.
  • Yazı hakkında yapılan yorumlar dikkate alınmalı ve gelen yorumlara ve sorulara cevap verilmelidir.

E-ticaret sitesi sahipleri yaptıkları işte başarılı olmak için birtakım riskleri göz önüne almalı, zorlandığı yerlerde gerekirse yardım almaktan çekinmemelidir. Bu konuda e-ticaret siteleri destek sağlayan birçok e-ticaret danışmanı bulunmaktadır. E-ticarette yapılan her faaliyet önemlidir. Fakat e-ticaret sitelerinde blog alanının önemi e-ticaret sitesi için bambaşka yere sahiptir.

Hamza EROL

E-Ticaret Danışmanlığı ve Web Site Tasarımı yapmaktayım. Butik olarak Domain ve Hosting hizmetleri vermekteyim.

İlgili Makaleler