BlogE - Ticaret

Sosyal Medya’da Butik Hesap Avantajları

Online butik açarak e-ticaret yapmak isteyenler için sosyal medya’da butik hesap açmak oldukça avantaj sağlayan bir işlemdir. Sosyal medyanın hayatın hemen her alanında yer almasıyla birlikte e-ticaretle uğraşan birçok kişi yönlerini sosyal medyaya çevirmiş durumdadırlar. Sosyal medya üzerinden butik hesap açarak satışlarını arttırmak isteyenlerin birtakım şartlarını yerine getirmeleri gerekmektedir.

Butik Hesap Avantajları

Sosyal medya’da butik hesap açmak e-ticaret şirketi için büyük avantaj sağlamaktadır. Sahip olunan firmaya ait bir sosyal medya işletme hesabı ile satışa sunulan ürünler çok daha fazla kişi tarafından görüntülenebilecektir. Bu sayede yorulmadan ve zaman kaybı yaşamadan satışlar artıyor olacaktır. Diğer yandan butik hesap açarak;

  • Kişiler kendilerine ait bir marka yaratabilme hakkına sahip olabileceklerdir.
  • Sanal POS yardımı ile kredi kartı üzerinden ödeme alınabilecektir.
  • Tüketiciler butik hesap ile birlikte alışverişlerini daha güvenli bir şekilde yapabileceklerdir.
  • Pazarlama ve reklam çalışmaları sosyal medya üzerinden çok daha hızlı ve kolay yapılabilecektir.
  • Marka imajının geliştirilmesi ile birlikte hesap çok daha kurumsal bir görünüm kazanmış olacaktır. Butik hesap açmakla ilgili desteğe ihtiyacı olanlar e-ticaret danışmanlığı yapan firmalarla görüşme sağlayabilirler.

Sosyal Medya’da Butik Hesap Nasıl Açılır?

İnternet üzerinden butik hesap açmak e-ticarette son zamanlarda en çok tercih edilen yöntemlerden biridir. Sosyal medyanın geniş kullanıcı kitlesine sahip olması bu alan üzerinden pazar bulmayı çok daha kolay hale getirmektedir. E-ticarettin günümüzde giderek büyümesiyle birlikte butik hesaplarda aynı hızda büyüme devam etmektedirler.

1.      Şirket Açmak

Sosyal medya’da butik hesap açarak e-ticarete katılmak isteyenlerin ilk yapmaları gereken iş şirket kurmak olacaktır. İnternet üzerinden satışı gerçekleştirilen her ürün için fatura kesilmesi gerekmektedir. Yapılan satışların faturalandırılabilmesi için de şahıs, anonim ya da limited şirketlerinden biri seçilerek şirket kurulumunun tamamlanması gerekmektedir.

2.      İş Planı Hazırlanması

Sosyal medya’da butik hesap açmak isteyenler şirket kurulumunu tamamladıktan sonra iş planı yapmak durumundadırlar. Yapılacak iş planı sayesinde daha planlı ve programlı çalışma sürdürmek mümkün olabilecektir. İş planında en dikkat edilmesi gereken şeyler bütçe, operasyonel süreçler, analizler, pazarlama ve satış olmaktadır.

3.      Bütçe Planlaması Yapmak

Ticaretle uğraşan kişilerin kar ve zararlarını kolay bir şekilde analiz edebilmeleri için bütçe planlaması yapmaları gerekmektedir. Bütçe planlaması yapılırken ürün tedariği için yapılan harcamalar, reklam harcaması ve pazarlama harcaması gibi yapılan birçok ödeme göz önünde bulundurulmaktadır. Bunun yanında birlikte çalışılacak olan kişinin maaşı ve sigortası da bu bütçe planlamasına dahil edilmelidir.

4.      Rakip Analizinin Yapılması

Sosyal medya’da butik hesap açacak olanların rakip analizine büyük önem vermesi gerekir. Yapılan rakip analizleri ile birlikte diğer firmalarla ve satış planlamaları ile ilgili daha detaylı elde edilebilmektedir. Bunun yanında sosyal medya butik firmaları rakip analizi yaparken;

  • Aynı sektörde kimlerin rakip olduğunu,
  • Rakiplerin hedef kitlelerinde kimler yer aldığı,
  • Rakip firmaların güçlü ve zayıf yanlarının neler olduğunu,
  • Rakip firmanın pazardaki yerinin ne olduğu,
  • Ürün çeşitliliğinin neler olduğu gibi konulara ayrıca önem vermesi gerekir. E-ticaret danışman desteği alınarak rakip analizinin geliştirilmesi firma açısından daha avantajlı olacaktır.

5.      Hedef Kitlenin Belirlenmesi

E-ticaret üzerinden satış faaliyeti yürütmek isteyenler için hedef kitlenin belirlenmesi hususu oldukça önemlidir. Satışların belli bir hedef kitle baz alınarak gerçekleştirilmeye çalışılması satışların doğrudan artmasına katkı sağlayacaktır. Diğer yandan rakiplerden daha ileri seviyeye gelinebilecektir.

6.      Toptancı İle Anlaşılması

Sosyal medya’da butik hesap açmak isteyenleri ilgilendiren bir diğer önemli konu toptancı ile anlaşmak olmaktadır. Ürünlerini butik hesap üzerinden satmak isteyenler ürünleri toptancıdan satın almak ve belli bir kar marjı üzerinden ürünleri satması gerekir. Toptancı seçimi yapılırken;

  • Toptancıda yer alan ürün çeşitliliği,
  • Çalışılacak olan toptancının referansı,
  • Toptancının firmalar ile iletişiminin ne olduğu, gibi konulara ayrıca dikkat edilmesi gerekmektedir. E-ticaret danışmanı olarak hizmet veren kişiler bu konuda gerekli desteği sağlıyor olacaklardır.

7.      Depo Düzeninin Yapılması

Butik hesap sahipleri satışı koydukları ürünlerin depo düzenlemesini yapmaları gerekmektedir. Her gün yüzlerce ürünün satışa konulduğu depolarda ürün karışıklığı olabilmektedir. Bu karışıklığın önlenmesi adına depo düzenine önem verilmesi gerekmektedir.

8.      Kargo Firmaları İle Anlaşmak

Sosyal medya’da butik hesap üzerinden müşterilerin satın aldıkları ürünleri müşterilere ulaştırmak için en etkili yollardan bir kargo firmalarıdır. Ürünleri daha uygun fiyata müşteriye ulaştırmak isteyenler kargo firmaları ile görüşme sağlayabilirler.

Hamza EROL

E-Ticaret Danışmanlığı ve Web Site Tasarımı yapmaktayım. Butik olarak Domain ve Hosting hizmetleri vermekteyim.

İlgili Makaleler