BlogE - Ticaret

Dünyada ve Türkiye’de E-Ticaretin Geleceği

E-Ticaretin Önümüzdeki 5 Yılda Gelişimi

E-ticaret, bireylerin platform üzerinden satış sağlamasını sağlayan oldukça kapsamlı bir alandır. Ticarete atılım yapmak isteyen kişilerin sıklıkla tercih ettiği yöntemler arasında yer almaktadır. Dünya ve ülkemiz genelinde bu sektörde bulunan firma sayısı oldukça fazladır. Gelişen ve değişen koşullar neticesinde ticaretin de giderek farklılaştığı görülmektedir. Müşteri potansiyelinin fazla olduğu bu sektör içerisinde önümüzdeki yıllar içerisinde değişimler beklenmektedir.

E-Ticaret Geleceği Nasıl Olması Tahmin Ediliyor?

İnternet kullanımının yaygınlaşması ve müşteri potansiyelinde oluşan artış e ticaret geleceği hakkında merak konusu uyandırıyor. Ticaret ve online ticaret üzerine yapılmış araştırmalar mevcut bulunuyor. Araştırmalar neticesinde bu ticaretin yönelimleri tahmin edilmeye çalışıyor. Günümüz ticaretinin varlığı ve pazar içerisindeki yeri neticesinde tahminler oluşturuluyor. Temel araştırmalar bu konuda bilgileri tazeleyecek şekilde ortaya koyuyor.

Çeşitli kurum ve firmaların internet tabanlı oluşturdukları siteler mevcuttur. Bu siteler neticesinde belirlenen hizmet ve ürün satışı sağlanmaktadır. İnternet ortamının yaygınlaşması müşteriye ulaşma konusunda oldukça ileri atımlara sebebiyet vermiştir. Kuruluşlar çeşitli platformlarda yer alarak daha fazla kâr elde etmeyi amaçlamaktadır. Ancak bu alana atılacak kişiler online ticaretin geleceği hakkında tereddütlere düşebilmektedir. Sektörün gelecekteki durumuna göre hareket etmek birçok kişinin planladığı durumlar arasında yer almaktadır.

Criteo Fransız menşeili e-ticaret sitesi olarak günümüzde faaliyet göstermektedir. Ticaretin bu bölümünde dijital pazarlama alanında çalışmalar oluşturmaktadır. Firma tarafından yapılan araştırmalar neticesinde önümüzdeki seneler içerisinde oluşabilecek değişiklikler ortaya koyulmuştur. Değişimin sürekli olacağı ve bu alanında farklı trendlerle bireylerin karşısına çıkacağı temel sonuçlar arasında yer almaktadır. Beklenen değişimler başlık olarak:

  • Sergilenen platform ve pazarlar,
  • Uygulanacak yöntemler,
  • Pazarlama stratejileri,
  • Müşteri potansiyeli,
  • Geleneksel ticaret ile karşılaştırılması olarak toplanmaktadır.

Dünyada ve Türkiye’de E-Ticaretin Geleceği

Ortaya koyulan araştırma neticesinde bu alanda yöntem ve strateji değişiklikleri göze çarpmaktadır. Yeni yeni sektör içerisinde bulunan Artırılmış Gerçeklik (AR) ileride daha çok kullanılması beklenenler arasındadır. Müşterinin online platform içerisinde bu yöntem sayesinde ürünü gerçekmişçesine deneme fırsatı sunulmaktadır. Online ticaretin önümüzdeki senelerde geleneksel ticaret pazarından pay kapacağı düşünülmesi ile pazarlama stratejilerinde de genişlik sağlanacağı düşünülmektedir.

E-ticaretin geleceği dünya genelinde müşteri kişiselleştirilmelerinde de artış olacağı yönünde olmaktadır. Müşteri potansiyelini bu noktada saptamanın daha kolay olacağı düşünülmektedir. Yapılacak kişiselleştirmeler neticesinde alışveriş odağının hangi yönde olması, bireylerin bunun ötesinde neler tercih edebileceği saptanabilecektir. Bu sayede elde olan mevcut potansiyel daha emin şekilde korunabilecektir. Aynı zamanda kazandırılabilecek müşteri profilleri de oluşturulacaktır.

Ülkemiz üzerinde de e-ticaretin ilerlediği Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan son grafiklerle ortaya koyulmaktadır. Devlet destekli ve özel işletmelerin gelişimi bu anlamda daha iyi saptanabilmektedir. Grafikte yer alan 2019 yılı ve 2020 yılının ilk 6 ayı içerisinde kıyaslamayı elde etmek mümkündür. Sadece bir sene içerisindeki %67 oranında artış kişilerin bu sektör içerisinde daha çok yer alacağı tezlerini kuvvetlendirmektedir.

Türkiye’de e-ticaretin gelişimi giderek hız kazanmaktadır. Kişisel başvuru ve firma oluşumları bu alanda olmaktadır. Bununla birlikte dünya genelinde bilinen firmaların ülkemiz içerisinde pazar koşulları oluşturulduğu görülmektedir. Potansiyel müşteri sayısını sınırları ortadan kaldırarak genişletmek isteyen firmalar bu alana yönelmektedir. Elde edilen kâr seviyesinde olan artış da sektörün genişleyeceği yönünde fikirleri oluşturmaktadır.

Dünya ve ülkemiz genelinde oluşan COVİD-19 salgını neticesinde çoğu kişi online işlemlere yönelmektedir. Gerçek hayat içerisinde mağaza sektörünü bu durum oldukça etkilemiştir. Çoğu büyük firma mağazalarında azaltmalara giderken online siteleri üzerinden satışlara yönelmiştir. Krizi fırsata çevirebilmek adına atılan bu adım ciddi kazançları beraberinde doğurmaktadır. Yeni firma oluşturacak bireylerin de bu anlamda sektöre hareketlilik kazandıracağı beklenmektedir.

Tags

İşinize Yarayabilir

Bir cevap yazın

İlginizi Çekebilir

Close
Close