BlogDijital Pazarlama

Google Merchant Reklamları İle Google Arama Reklamları Arasındaki Fark Nedir?

Google merhant center reklamları ile Google Ads arama ağı reklamları arasındaki en büyük fark tıklama başı maliyettir.

Örneğin; “ayakkabı” anahtar kelimesi google arama reklamlarında en dip fiyatı 2₺ iken, Google merchant center yani alışveriş reklamlarında bu rakam 0,55kr ‘a kadar düşmektedir. Ek olarak kullanıcı varyant yada özelliği ile aratırsa ilgili ürünü bulabilme özelliği vardır.

Google arama ağı reklamları kurumsal siteler için vazgeçilmez iken, E-Ticaret siteleri reklamları için ciddi bir maliyet oluşturmakta ve zaman kaybına sebebiyet vermektedir. Bu nedenle öncelikle Google merchant center reklamları hazırlanmalı, Google ürünleri ile senkronizasyonları yapılmalı, Google Ads ile bağlantı kurulmalı ve akabinde reklam verilmelidir.

Google alışveriş reklamı verirken nelere dikkat edilmelidir?

Google alışveriş reklamları verirken ilk etapta 2 farklı set düzenlenmelidir. İlki standart alışveriş reklamları, ikincisi ise akıllı alışveriş reklamlarıdır.

Alışveriş reklamlarını hazırladıktan sonra, re-marketing reklamları, banner reklamlar hazırlanmalıdır.

Reklam setlerinizi oluşturduktan sonra, dönüşüm kodlarınızı ekleyiniz ve satışlarınızın dönüşüm oranlarını izleyiniz.

Sitenizin giriş trafiği ve müşteri davranışlarını tespit edebilmek için yandex metrikayı öneririm.

Google’da alışverişin ilk durağı Merchant Center Ürün Yükleme

Tags

Hamza EROL

AyrimNet Web Çözümleri E-Ticaret & Dijital Pazarlama Danışmanı

İşinize Yarayabilir

2 Comments

Bir cevap yazın

Close