Dijital Pazarlama

Makale Nedir?

İlkokul veya ortaokulda, kompozisyon dersi veya uygulamaları ile aranız nasıldı? Muhtemelen, birçoğumuz gibi çokta parlak değildi. İçimizden neler akıyor geçiyor, ne cümleler ne kelimeler çağlıyor, ama işi yazıya dökmeye gelince işler biraz değişiyor.

Makale; içeriği bilgi verme amaçlı olan genellikle bilimsel veya genel nitelikli yazı türüdür. Bu yazı türünde, okuyucuya merak ettiği veya bilgi edinmek istediği konu veya konular hakkında; araştırmalara dayanan ispat, gözlem ve esasları iletmek çok önemlidir.

Yani, diğer yazı türlerinin tersine; hayal gücü veya yaratıcılığınıza değil, daha çok ispatlanmış kesin bilgilere dayalı olmasıdır. Makaleler; gözlem, bilimsellik veya tespite dayalıdır.

Sebep sonuç ilişkisi ile detaylandırabileceğimiz gibi, ana başlığa bağlı alt başlıklarıyla konuyu alternatif soruların yanıtlarına ulaştırabiliriz. Buna genel olarak semantik makale denmektedir. Yani; ana başlık altında aslında birbiriyle organik bağı olan ve diğer yanıt arayan sorunlarında alt başlıklar ile sırasıyla irdelenmesi.

 

Kafanız mı karıştı? Mesela şöyle örnekleyelim;

– Yaz diyetleri hakkında bir ana başlık elimizde dursun. Bu ana başlığın içeriğini oluşturmaya başladığımızda, öncelikle içerikten umduğu karşılığı alabileceğine dair ziyaretçiye bir takım giriş bilgileri verin. Mesela, hızlı kilo verdiren yaz diyetlerinin bilinen isimlerinden bahsedin. İlk girişinizde, ziyaretçinin dikkatini cezp ettiniz. Sonrasında, alt başlıklar içerisinde bu diyet programlarını irdelemeye başlarsınız. Bunlar alt başlıklar şeklinde, içerik ile bütünlüğü koruyacak temel içeriği oluşturacak. Peki, semantik özelliğine ne zaman kavuşacak bu içeriğimiz?

Şimdi burada, akla gelecek diğer bir arama terimini düşünelim. Yaz diyetleri ana başlık ve arama terimimizken, bu tip içeriği aratanların potansiyel olarak hangi tür aramaları yapabileceğini düşünelim.

Protein odaklı yaz diyetleri! İşte bu, aslında aynı içerikle bütünleşik olan, fakat farklı arama potansiyeli olan bir başlık.

Makalelerinizi oluştururken, tabii ki yazım kurallarına da azami önem göstermemiz şart. Cümle yapısı, noktalama işaretleri, satır başı kuralları, giriş – gelişme ve sonuç alanları.
Bu konuda bilgi sahibi olmamıza rağmen, uygulamıyorsak eğer; ne kadar iyi yazarsak yazalım kullanıcının okuma alışkanlığına hitap etme şansımız pek yok.

Tags

Hamza EROL

AyrimNet Web Çözümleri E-Ticaret & Dijital Pazarlama Danışmanı

İşinize Yarayabilir

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İlginizi Çekebilir

Close
1
Merhaba,
Size nasıl yardımcı olabilirim?
Powered by
Close