Dijital Pazarlama

Strategic marketing management 2018 notlarım

Dijital dönüşüm – Pazarlama

  • 2017 yılı Türkiye eticaret satış verisi 6,4 milyar $
  • Dünyanın en büyük 4 firması 10 ülke ekonomisine eşittir.
    Facebook, Google, Amazon, Apple
  • Philips life line adında ışıktan internet üretmiştir. Artık sokak lambasından bile internet üretilebilecek. Şuan geliştirme sürecinde ve ilk çıkış kurumsal olacak
    İnternet hızı 30 cigabit olacaktır. Dünyanın en güvenli internetidir
  • Google marka değeri 1 trilyon $ ‘a ulaşmıştır
  • Abdi İbrahim ilaç markası 1 hap ile vücudun tüm emilimi kontrol için doktorun crm sistemine rapor gönderebileceği bir çalışma yapmaktadır. Şizofreni haftasında deneme yapılmıştır ve başarılı sonuç alınmıştır
  • Abdi İbrahim biyoteknolojik ilaçlar üzerinde yaptığı çalışmalar ile hücresel çoğalmayı başarmıştır. Bu demek oluyor ki kişiye özel hap üreterek, hap vücuda uyum sağlıyor ve kendini çoğaltarak o alanda varoluyor
  • Air bnb yani şişme yatak ile kahvaltı projesi silikon vadisinde iki genç üniversiteli tarafından keşfedilmiştir. Kalacak yeri olmayanlara 1 şişme yatak ve sabah kahvaltı servisi yaparak startup un dünya geneli yaygınlaşmasını sağlamışlardır
  • 2019 yılında dijital dönüşümün Dünya’ya katkısı 2,5 – 4 trilyon dolar olacaktır
  • Zozo adında Polonyalı bir firma kişiye özel yapay zeka teknolojisiyle terzi üretmiştir. Yani sana özel internet terzin var artık 😊
  • Dünyanın ilk hafif aracı BMW İ3 karbon fiber kumaştan standart profil tarafından yapılmıştır

  • İyi yaşam için tercih yüzde oranları
    sağlık, %42 – para, %29 – Huzur %27
  • İnsanlar artık sağlıklı ürün aramaktadırlar. Ucuzluk değil sağlıklı olması yeterlidir
    Sağlıklı ürünlerde trend olanlar,
    kefir, proteinli süt, beyaz çay, kuruyemiş bar, kuru meyve
  • Türkiye’nin %63 ‘ü sosyal medya kullanmaktadır
  • Mobil oyun kullanıcı sayısı 24 milyon dur
  • Dünya artık şekil değiştiriyor, insanların alışkanlıkları ise değişiyor. Son dönemlerde ise tv izleyicilerine tv kanalı ne verirse onu izlemek zorundaydı. Ama artık değil. Netflix, bluetv, puhutv gibi internet tv lerinin yaptığı aylık çalışmalar ile izleyiciler tv den internet ortamına geçti ve siz ne verirseniz değil kullanıcı ne izlemek isterse onu izliyor
    Bu süreçte Ev keyfi %24,8 büyüdü
  • Y ve Z kuşağında ise alışveriş trendi değişti
    “Y” ENİ ve “Z”AMAN yani Y kuşağı yeniliği çok severken Z kuşağı özellikle hıza bakıyor
  • Akıllı telefon kullanımı %94 e yükselmiştir
  • En çok yapılan aramalar “nasıl youtuber olunur
  • Dünyada sesli arama oldukça yaygınlaşmıştır
  • Google ‘den sonra en çok arama yapılan site amazon dur
  • Reklam stratejisi beklentisi aslında 50 sene önceki ile aynı beklentilerdir
  • Kadın ve erkek ürünlerinde reklamda kullanılacak kişiler zıt olmalıdır

Hamza EROL

AyrimNet Web Çözümleri E-Ticaret & Dijital Pazarlama Danışmanı

İşinize Yarayabilir

Bir cevap yazın

İlginizi Çekebilir

Close
Close