Tecrübelerim

10 Adımda Şahıs Firması Nasıl Kurulur?

Freelance çalışıyorsanız en büyük sorununuz şüphesiz fatura kesmek olacaktır. Fatura kesebilmek içinse firma kurmanız gereklidir. Firma kurmadan bu sorunu giderebilmenin yollarını ararken ay sonu gelmiş olacak ve maalesef ayın sonunu getirememiş olacaksınız.

Peki gerçekten firma kurmak bu kadar zor mu?

Yada neden firma kurmak kafalarda yüzlerce soru işaretine sebebiyet veriyor?

Bu soruların tamamını yazımda belirteceğim. Sizlere en kısa yoldan ve en mantıklı şekilde şahıs firması kurmanın detaylarını anlatacağım…

1- Şahıs firması kurmadan önce yaş ve cinsiyetin önemi büyüktür. Önce kararınızı verin

Şahıs firması kuruyorsanız ve 29 yaş ve altında iseniz, devletin vergi muafiyeti desteği kapsamından yararlanabilirsiniz. Muhasebecinizden detaylı bilgi alabilirsiniz.

Firma kurarken kadınlara yönelik destek ise daha fazladır. Bu nedenle eşiniz çalışıyorsa firmayı eşinizin üzerine kurarak eşiniz işten ayrılmadan sigortası ödenmeye devam eder, ne siz nede eşiniz bağkurlu olmadan firmanızı kurabilirsiniz.

1 yıl vergi ve sigorta konusunda 29 yaş altı ilk defa firma kuranlara özel devletin özel uygulamasından yararlanmayı unutmayın.

2- Şahıs firması açarken home ofisten, co-working ofise terfi edin

Home ofis, freelance çalışanlar için avantajlı gibi görünse de aslında size faydadan çok zarar vermektedir. Evin günlük ihtiyaçları, çocuk sesleri, apartmandan gelen sesler ve dikkatinizi dağıtan nice ufak ayrıntılar. Her şeyden ziyade iş disiplininden yavaş yavaş kopuyor ve asosyal bir kimlik sahibi oluyorsunuz.

Evde giderleriniz az gibi görünse de ısıtma, soğutma, yeme – içme ve temel ihtiyaçlar buz dağının görünmez yüzüdür.

Home ofis yerine sanal ofis tercih edebilirsiniz. Sanal ofis size ne gibi değerler katar?

  • İş disiplininiz bozulmaz ve konsantre olursunuz,
  • Isıtma, soğutma, gereksiz ses kirliliği gibi sorunlarınız ortadan kalkar,
  • İşe gidiş ve geliş saatiniz olur (09 – 18 gibi…)
  • Çay, kahve gibi sürekli tükketiğiniz içecekler ücretsizdir,
  • Networking ağınız genişler ve daha sosyal bir çevre edinerek, kısa zamanda müşteri kitlenizi bir tık yukarı çekebilirsiniz.
  • İnternet ücretsizdir ve fiber altyapısı sayesinde sorun yaşamazsınız,
  • Ücretsiz sekreterya hizmetiniz olur

Ben tüm sanal ofislerden fiyat aldım ve istanbul anadolu yakası için en ideal sanal ofis Plaza cubes ile tanıştım. Fiyatları gayet makul ve diğer yerlere istinaden daha az insan var.

Fiyatlar ise 6 aylık yada 12 aylık olarak değerlendiriliyor. Ama ödediğiniz ücret için size fatura kesildiği için stopaj derdiniz olmuyor. Yani nerden bakarsanız bakın çok karlı bir seçim yapmış oluyorsunuz. 🙂

 

Paylaşımlı Ofis – Coworking çalışma ofisi düşünüyorsanız karar vermeden önce yazımı okuyun 🙂

 

3- Aylık yaptığınız işlerden geliriniz minimum 5000₺ olmalıdır. Kendinizi muhasebe edin

Alt limit olarak kendinize 5000₺ ‘yi giderlerden kaynaklı belirlemeniz gerekir. Artık firmasınız ve herşey sizin bir gider olacaktır. Muhasebe + KDV + Gelir vergisi + Yol + Yemek + Sigorta priminiz gibi…

4- Bu işlemler için ekstra olarak 5000₺ nakit paranız olsun

Aylık 5000₺ geliriniz varsa firma açmadan önce bekleyin! Nakit olarak sizde 5000₺ var mı? Şayet yoksa böyle bir işe kalkışmayın. Firma açılışı, Muhasebe + KDV + Gelir vergisi + Yol + Yemek + Sigorta priminiz ve E-fatura derken elde var 0 olacak 🙂 Firma açarken elde sıfır olsun ama, eksi bakiyeniz olmasın. Zira borç sizi yıldıracaktır. Asla hallederiz ile ilerlemeyin. Ayağınızı yorganınıza göre uzatın.

5- Kendinize Güvenilir bir muhasebeci bulun

Firma kurulumundan, firmanızın kapanışına kadar ki sürede sizinle yürüyecek güvenilir bir muhasebeci bulun ve hem bilgili olsun, hemde yeniliklere açık olsun. Tükenmiş, bitmiş ve yorgun, sıkılmış muhasebecilerden kaçmak sizin için en büyük kar olacaktır.

6- İmza beyannamenizi hazır edin

İmza beyannamenizi size en yakın noterden alabilirsiniz. 2019 yılı ocak ayında 60₺ civarındaydı. İmza beyannamesi vergi dairesine başvuru ve birçok alanda karşınıza çıkacağı için beyannamenizi alın ve bolca fotokopi çektirin. Fotokopisini verin aslı sizde kalsın.

7- Paraşüt ön muhasebe programını satın alın ve Efaturaya geçiş yapın

Muhasebeciniz firma açılışı için vergi dairesine başvurdu ve onaylandı ise size vergi numaranız gelecektir. Artık bu aşamadan sonra size fatura kesebilmeniz için, fatura şablonu gereklidir. Birçok muhasebeci sizi kağıt faturaya yönlendirebilir ama siz efaturayı seçmelisiniz. Kağıt fatura size 150₺ civarına malolur ama bununda size kargo masrafı çıkacaktır. Min. 10₺ den başlar. Buna gerek yok. Hem imajınız, hemde kolay muhasebe takibi için size Paraşüt ön muhasebe ve E-fatura sistemini tavsiye ederim. E-faturada ciro sorunu yoktur. 1 yıllık paketleri ortalama 540₺ + KDV tutar. Birde tübitaktan size eimza gelecek, bunun ise kurulumu gereklidir. Bu süreç 7 günü bulur ve zor bir işlemdir. Ama bununda kolayı var. 540₺+KDV ödeyin, birde eimza başvuru ve süreci için Paraşüte 210₺ yatırın. İşte hepsi bu kadar 🙂 1 hafta sonra size eimza flash disk ile gelecek. Siz ise paraşütü arayacaksınız. Bilgisayarınıza kurulum yaptıktan sonra artık efatura kesebilirsiniz.

8- Kurumsal banka hesabınızı açın

Firmanızı kurdunuz ama müşterilerinizden ödemeyi nasıl alacaksınız. bu süreçte ise devreye kurumsal banka hesabı giriyor. Akbank, Garanti, Halkbank ve birçok bankayı gezdim ama açılış ücreti olarak ilk kurulum yıllık 600₺ civarı tabi birde para gönderim ücretleri ortalama 5₺ tutuyor. Bu rakamlar şahıs firması için çok uçuk duruyor. Bende bunun ücretsizini araştırırken Kuveyttürk Katılım Bankasını buldum. Kuveytürk’te herşey ücretsiz. Kurulum, para gönderim, pos kullanımı gibi herşey ücretsiz 🙂 Boşuna kendinizi yormanıza gerek yok. Hemen başvurun ve hayatınızda herşey ücretsiz olsun…

9- Bağkur ödemeleriniz için 800₺ hazırlayın 🙂

Yazımın başında belirttiğim yaş aralığında değilseniz, yani benim gibi 30 yaş üstü, halk deyimi ile kadayıf olduysanız 🙂 o zaman sgk mecbur olarak bağkura dönüyor. Buda aylık olarak 800₺ tutuyor.

10- Kartvizit, Logo ve Kartvizitinizi hazırlayın

Bu kadar işlemden sonra artık firmanız hazır. hayırlı olsun 🙂 Ama logo, kartvizit ve kurumsal kimlik lazım şimdide… Bunun için hemen kolları sıvayın ve ilk etapta firma adınıza karar verin. Daha sonra logo ve kurumsal çalışma yaptırın. Sanal ofis adresi ve sabit numaranızı yazın… Daha sonra bana konum atın ve bu kadar bilgiden sonra beni kahve içmeye davet edin 🙂

Durun, durun gitmeyin…

Kolaylık dilerim… (İlk mail imzanız olsun 😉

 

Tags

Hamza EROL

AyrimNet Web Çözümleri E-Ticaret & Dijital Pazarlama Danışmanı

İşinize Yarayabilir

5 Comments

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İlginizi Çekebilir

Close
1
Merhaba,
Size nasıl yardımcı olabilirim?
Powered by
Close