BlogE - Ticaret

E-ticarette Satışları Arttıracak 5 Önemli Tavsiye

E-ticarette Satışları Arttıracak 5 Önemli Tavsiye

 

Günümüzün gözdesi olan sanal alışverişte site sahiplerine e-ticarette satışları arttıracak 5 önemli tavsiye vermek istiyoruz. Bu tavsiyeler sitenin bilinirliğini arttıracağı gibi site üzerinden yapılan satışların artmasını da sağlayacaktır. Sayıları günden güne artan e-ticaret siteleri arasında sitenizin ön plana çıkmasını istiyorsanız bu püf noktalara uymanızı tavsiye ederiz.

Canlı Destek

E-ticaret sitenizde müşterilerinizin gönüllerini fethedecek önemli kavramlardan birisi canlı destektir. Müşterilerinizin ürün, ödemeler hakkında bilgi alabileceği, site üzerinde gördüğü problemleri doğrudan aktarabileceği bir uygulama olan canlı destek son derece önemlidir. Kullanıcıların e-ticaret sitelerine girdiklerinde ilk aradıkları canlı destek birimi müşterilerinizin sitedeki tek muhataplarıdır.

İnsanlar reel alışverişlerinde satış temsilcilerine ne derece önem verirlerse e-ticaret sitelerinde yer alan canlı destek birimini de o derece önem vermektedirler.

Ödeme Alternatifleri

Sanal alışveriş yapanların site üzerinde akıllarına takılan en önemli soru işaretlerinden biriside ödeme alternatifleridir. Kimi müşteriler en ufak alışverişlerinde dahi taksit yaptırırken kimi müşteriler ise en yüklü alışverişlerinde havale/EFT tercih etmektedirler. Bazı kullanıcılar kredi ve ya banka kartı kullanmadıkları için ve ya kart bilgilerini site ile paylaşmamak için kapıda ödeme alternatifini değerlendirmek isterler.

E-ticarette satışları arttıracak 5 önemli tavsiye içerisinden biriside bu yüzden ödeme alternatiflerinde ki bolluktur. Kullanıcılara ne kadar çok alternatif sunulabilirse sitenin kullanımı o derece artacaktır.

İndirimlere Uygun E-ticaret Yazılımı

E-ticarette satışları arttıracak 5 önemli tavsiye içerisinde yer alan uygun yazılımı kullanmak konusu son derece önemlidir. Ziyaretçilerin siteye girdikleri andan itibaren sitede yer alan indirim ve promosyonlardan haberdar olmasını sağlayacak bir yazılımın kullanılması şarttır. Böylece kullanıcılar taleplerine göre indirimli ürünlere yönlenecek site içerisinde yok olup gitmeyeceklerdir.

Yapılan araştırmalara göre sanal alışveriş yapan insanlar aradıkları ürüne hızlı biçimde ulaşabildikleri sitelerin müdavimleri olmaktadırlar. Bu yüzden ziyaretçilerinizin doğru biçimde yönlenmesini sağlayacak bir e-ticaret yazılımı tercih edilmelidir.

Kargo Takibi

E-ticaret tutkunlarının önem verdiği konuların başında hız gelmektedir. Siparişlerini verdikleri ürünün bir an evvel ellerine ulaşması onlar için oldukça önemlidir. Hızın yanında satın aldıkları ürünün durumu ile ilgili de bilgi almak istemektedirler. Bu yüzden e-ticaret sitelerinin mutlaka barındırmaları gereken içeriklerden biriside kargo takibidir.

Müşterilerin site içerisinde ürünlerinin hazırlık durumlarını, kargo hareketlerini ve teslimat bilgilerini içeren bir bilgilendirme bölümü mutlaka olmalıdır. Böylelikle kullanıcılar siteye girdiklerinde ürünlerinin hangi durumda olduğunu rahat biçimde kontrol edebilecekler ve sitenize olan güvenleri artacaktır.

Ücretsiz Kargo

E-ticaret müdavimlerinin alışverişlerinde dikkat ettikleri konulardan birisi de ücretsiz kargodur. Kullanıcıların büyük çoğunluğu yaptıkları alışverişler sonrasında kargo ücreti vermek istememektedirler. Hatta yapılan araştırmalar birçok alışverişin ücretli kargo nedeniyle olumsuz sonlandığını bizlere söylemektedir.

Sanal alışveriş sitenizin ziyaretçilerin uğrak yeri olmasını istiyorsanız ücretsiz kargo seçeneğini müşterilerinize mutlaka sunmanızı tavsiye ederiz.

Tags

Hamza EROL

AyrimNet Web Çözümleri E-Ticaret & Dijital Pazarlama Danışmanı

İşinize Yarayabilir

One Comment

Bir cevap yazın

Close